Linki sponsorowane

Tahitański olej Monoi - właściwości i zastosowanie w pielęgnacji ciała i włosów

wtorek, 24 czerwca 2014

Monoi, w starym języku Tahitańskim, oznacza "perfumowany olej" I taki właśnie jest olej o tej egzotycznie brzmiącej nazwie. Przyznaję, że nie myślałam o jego zakupie bo miałam nieco ważniejsze wydatki kosmetyczne ale przy okazji miłej współpracy ze sklepem krainasoli.pl otrzymałam nieco oleju i postanowiłam podzielić się z Wami moimi odczuciami odnośnie jego właściwości. Zapraszam :)


Tak naprawdę olej Monoi większości z Was jest doskonale znany. Używacie często oleju kokosowego prawda? Monoi powstaje  w procesie  moczenia (maceracji) kwiatów egzotycznej gardenii tahitańskiej w bazie  popularnego oleju kokosowego

Kwiaty Tiare (gardenii) posiadają intensywny zapach, który przepaja powietrze wyspy Thaiti

Wyjątkowy proces otrzymywania oleju Monoi

Kwiaty gardenii (zwane też kwiatami Tiare) zbierane są  ręcznie rankiem, jeszcze przed pełnym rozkwitem. Po zerwaniu kwiaty zawijane są w  liście krzewu Gardenii w celu ochrony przed  wysychaniem w trakcie transportu. W dalszej kolejności świeże kwiaty zanurzane są we wcześniej przygotowanym oleju kokosowym. 
Proces moczenia kwiatów   trwa 15 dni. Na  litr oleju kokosowego przypada dokładnie 15 kwiatów gardenii. W trakcie procesu moczenia  najcenniejsze składniki aktywne oraz zapachowe kwiatów Tiare są powoli uwalniane do bazowego oleju kokosowego 


Właściwości oleju Monoi

  •  nawilża, wygładza i zmiękcza skórę
  •  łagodzi i goi drobne uszkodzenia skóry, działa przeciwzapalnie
  • nie powoduje podrażnień oraz  reakcji alergicznych
  • po opalaniu  chłodzi rozgrzaną słońcem skórę, łagodzi podrażnienia posłoneczne

Działanie oleju Monoi na włosy
  • działa  regenerująco na włosy suche, z rozdwajającymi końcami. 
  • wbudowuje się w  strukturę włosa, wygładza jego powierzchnię
  • zapobiega zniszczeniom oraz chroni przed działaniem detergentów i słonej lub chlorowanej wody.
  • hamuje swędzenie i podrażnienie skóry głowy
Olej Monoi który otrzymałam zrobił na mnie bardzo bardzo dobre wrażenie. Prawdę pisząc spodziewałam się może nieco intensywniejszego zapachu ale to akurat nie ma tak dużego znaczenia. Olej pachnie obłędnie i  jego aplikacja porusza wyobraźnię i oddaje nieco klimat rajskich wysp polinezyjskich. 


Moja recenzja

Olej Monoi ze sklepu krainasoli.pl  krzepnie w temp. pokojowej, przybierając postać stałej masy tłuszczowej.  Wchłania się dobrze w skórę, pozostawiając na jej powierzchni delikatny, jedwabisty, i pachnący film.


Olej pod wpływem ciepła skóry zmienia konsystencję na bardziej ciekłą. Dobrze się wchłania. Skóra po jego zastosowaniu jest niesamowicie gładka. Bez problemu można go aplikować bezpośrednio na skórę twarzy. Nie zapycha porów.  W połączeniu z peelingiem z solą Epsom daje efekt niesamowicie gładkiej skóry! Mało tego efekt ten jest długotrwały.


Oleju nie stosowałam na całe włosy tak jak przy zabiegu olejowania ale niewielką ilość wmasowałam w suche włosy po umyciu. Spisał się świetnie, w żaden sposób nie obciążył włosów i spokojnie może zastąpić wszelkie drogeryjne olejki. Doskonale też radzi sobie z rozdwojonymi końcówkami włosów. 

Pamiętajcie jednak o jednej ważnej kwestii. Na rynku możecie spotkać się z gotowymi oliwkami Monoi które są najczęściej sztucznie perfumowane i zawierają  od 10 do 50% prawdziwego oleju Monoi (resztę stanowi najczęściej olej mineralny a  oliwki te są stale płynne, bardziej tłuste i zapychające)  
Tylko 100% olej MONOI krzepnie w temp. pokojowej, przybierając postać stałej masy tłuszczowej. I tylko taki wykazuje opisane wyżej działanie. Ja ze swojej strony polecam raz jeszcze zakupy   w  sklepie krainasoli.pl . Sprzedaż aktualnie za pośrednictwem allegro.pl ale wiem że niebawem to się zmieni :)

Lubicie olej kokosowy?
Spotkałyście się z olejem Monoi?





http://red-head-rules.blogspot.com/2014/06/projekt-30-postow-w-30-dni.html
Projekt 30 postów w 30 dni
Zajrzyjcie, poczytajcie, dołączcie :)

2 komentarze on "Tahitański olej Monoi - właściwości i zastosowanie w pielęgnacji ciała i włosów"
  1. miałam olej kokosowy z Vatkiki i nie pasował moim włosom bo puszył niemiłosiernie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja właśnie takiego czystego kokosowego jeszcze nie miałam i wiem że nie każdym włosom służy ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...