Linki sponsorowane

Fitomed - Mydlnica Lekarska - szampon do włosów suchych i normalnych - kilka słów od rudzielca

piątek, 13 czerwca 2014

Jak wspomniałam w poście z czerwcowym planem regeneracji włosów kolejnym szamponem ziołowym jaki postanowiłam wypróbować jest Fitomed Mydlnica lekarska do włosów suchych i normalnych. Trochę celowo zmieniłam producenta (wcześniej Green Pharmacy) ażeby porównać i ewentualnie wrócić do GP. Może jestem  niekonsekwentna ale  lubię ulegać małym pokusom :)

Dlaczego wybrałam Fitomed?

Firma produkuje delikatne szampony na bazie saponin uzyskanych z korzenia mydlnicy lekarskiej a detergenty występują w niewielkiej ilości. Nie ma w nich substancji zagęszczających i barwników. Zawierają natomiast inne ekstrakty roślinne. Nie są też testowane na zwierzętach. W ofercie warszawskiej firmy znajdziemy też m.in odżywki do włosów, żele do twarzy i ciała Link www.fitomed.pl


Skład szamponu

 Aqua, Saponaria Officinalis Root Extract (Ekstrakt z mydlnicy lekarskiej) Equisetum Arvense Extract (Ekstrakt ze skrzypu polnego) Humulus Lupulus Cone Extract (ekstrakt z szyszek chmielu) Tilia Cordata Extract (Ekstrakt z lipy drobnolistnej) Urtica Dioica Extract (ekstrakt z pokrzywy zwyczajnej) Coco Glucoside, Sodium Laureth Sulfate Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Propylene Glycol, Peg-7-Glyceryl Cocoate, Cytric Acid, Parfum, Dmdm Hydantoin, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone

Jak działają poszczególne ekstrakty?

Odsyłam do zakładki składniki kosmetyków, na końcu znajduje się lista  z ekstraktami do włosów. Nie chcę w postach zbyt rozwlekle się rozpisywać na ten temat



Cena - ok 10 zł w aptece
Pojemność 250 ml

Działanie w porównaniu do szamponu Green Pharmacy Argan i Granat (Recenzja)


  • szampon lepiej się pieni (aniżeli GP)  dzięki właściwościom mydlnicy lekarskiej ( odsyłam do zakładki składniki kosmetyków , na końcu znajdziecie ekstrakty)
  • moim zdaniem lepiej domywa włosy
  • zapach jest delikatny ziołowy, tutaj nie umiem napisać który jest przyjemniejszy, nie ma to dla mnie większego znaczenia prawdę pisząc ;)
  • zdecydowanie na plus skład szamponu Fitomed, zauważcie że w produkcie GP na pierwszych miejscu mamy syntetyczne detergenty i emulgatory Sodium Myreth Sulfate, Lauryl Glucoside, Cocamide DEA
  • w szamponie Fitomed mamy na pierwszym miejscu ekstrakty roślinne, potem dopiero chemię i tutaj  Coco glucoside - substancja powierzchniowo czynna ale bardzo delikatna i biodegradowalna, ale też jest SLS niestety 
-
  • mniej atrakcyjna relacja cena/pojemność
 Co więcej?

Sam szampon polecany jest przez dermatologów. Zmniejsza wypadanie włosów, poprawia ich witalność i likwiduje łuszczenie się skóry głowy. Dla mnie powinien być dobry :)

Jakie są moje odczucia po kilku myciach? (szampon Green Pharmacy dość szybko wukończyłam)
  •  szampon porządnie domywa włosy po oleju
  • nie wysusza ich ale chyba tez specjalnie nie  nawilża (Aubrey Organics odczuwalnie nawilżał włosy, tutaj brakuje mi jakiegoś porządnego roślinnego nawilżacza i chyba muszę pomyśleć w przyszłości o szamponie nie koniecznie ziołowym jak nawilżającym, na razie jednak walczę z nadmiarem traconych włosów )
  • na efekt wzmocnienia muszę poczekać
Szampon polecam na dzień dzisiejszy ale odejmuję gwiazdkę za dostępność. Musiałam zamawiać szampon w aptece. Może to niewielkie utrudnienie  ale jednak jest :)


Znacie szampony firmy Fitomed? a może nie przepadacie za szamponami ziołowymi?

http://red-head-rules.blogspot.com/2014/06/projekt-30-postow-w-30-dni.html
Projekt 30 postów w 30 dni - dzisiaj pierwszy post :)
Zajrzyjcie, poczytajcie, dołączcie :)
4 komentarze on "Fitomed - Mydlnica Lekarska - szampon do włosów suchych i normalnych - kilka słów od rudzielca"
  1. Szukam czegoś skutecznego na wypadanie wlosów.
    Słyszałam o marce ale nigdy nic nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się nad jakimś szamponem z Fitomedu, hmm może się na niego skuszę. Powoli poznaję kosmetyki tej marki i jak narazie jestem z nich zadowolona, polubiłam np. płyn oczarowy do twarzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo,płyn oczarowy to coś dla naczynkowców:) ja ostatnio męczę włosy i o buzi nieco zapomniałam - fajnie że o tym piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja nie przepadam za szamponami ziołowymi, mam wrażenie ze są mało wydajne, sporo wylewam na głowę żeby porządnie umyć włosy ;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...