Linki sponsorowane

Naturalnie dla rudych włosów - płukanka z hibiskusa dla ochrony koloru.

wtorek, 13 maja 2014

Wspomniałam o zakwaszających płukankach do włosów przy okazji zaleceń pielęgnacyjnych dla włosów wysokoporowatych. Dziś napiszę o płukance która nie tylko ma właściwości zakwaszające ale jest polecana w szczególności naszym rudym czuprynom.

Hibiskus na włosy? tak, jak najbardziej !

Herbatka z Hibiskusa

I po raz kolejny nawiążę do ajerwedyjskich metod pielęgnacji skóry i włosów. Hibiskus jak się okazuje jest jednym z tych ziól które obok amli wzmacniają włosy i stymulują ich porost. Ucieszyła mnie ta informacja bo wypadajaąe włosy to mój problem w ostatnim czasie.

Skąd te właściwości?

Spójrzcie co zawiera kwat hibiskusa 
  • glikozaminoglikany (GAG mukopolizasacharydy) super związki które mamy w naszej tkance łącznej, (przedstawicielem GAG jest kwas hialuronowy) znajdują  się także w mieszku włosa w fazie wzrostu i kontrolują przekazywanie składników odżywczych miedzy krwią a komórką (super!
  • witaminę C i kwasy organiczne
                                     suszony hibiskus by revolution cycle  
Ze względu na wysoką zawartość GAG hibiskus będzie miał dobre właściwości nawilżające:)

Nawilża, zakwasza, tonuje, wzmacnia włosy i przyspiesza ich porost.Wspaniale!  

To mam kolejne swoje ulubione zielsko :)

 Tutaj odsyłam do artykułu z badaniami na temat wpływu hibiskusa na wzrost włosów
www.ncbi.nlm.nih.gov

No dobrze,  wobe tego w jaki hibiskus najlepiej sie zaopatrzyć?

Oczywiście najlepiej wybrać suszony kwiat hibiskusa. Na allegro znajdziemy paczki pół kilogramowe za ok 17 zł .

Ja z ciekawości szybciutko zaopatrzyłam się w herbatkę z Malwy.  Napar z podwójnej saszetki daje piękny głęboko winny kolorek (cena ok 5 zł)



W tym miejscu mała uwaga - płukanka o której zaraz napiszę pozostawia nieco czerwonawy połysk. W przypadku włosów blond zastanowiłabym się nad jej użyciem

 Przepis na hibiskusową płukanke dla rudych włosów:

Z suszu 
  • 2 łyżki stołowe suszonych kwiatów z hibiskusa
  • ok 1/2 litra wody
Susz zalewamy gorącą woda i gotujemy na małym ogniu przez chwilę. Włosy przepłukujemy letnim naparem i zostawiamy na głowie. 

Z saszetek
  •  podwójna saszetka herbatki z hibiskusa
  • ok 1/ litra wody
Postepujemy analogicznie. 
Efekt?

Stosowałam zaledwie 2 razy jednak już wiem, że będę to robić regularnie. Płukanka przede wszystkim pięknie nabłyszcza i ożywia kolor.  Będę ją stosować wymiennie z octem jabłkowym a o efektach stosowania  napisze więcej na początku czerwca. Wtedy podsumuję pierwszy miesiąc majowej akcji regeneracji włosów. 

Myślę też o podgrzaniu hibiskusa w odrobinie oleju i olejowaniu taką miksturą. Tak w ramach eksperymentu :) Zobaczymy co wyjdzie :)

W kolejnych postach będzie m.in o innych płukankach przeznaczonych dla rudych włosów. Mam nadzieje , że lubicie cynamon :)

Stosujecie domowe płukanki do włosów, macie swoje faworytki?

5 komentarzy on "Naturalnie dla rudych włosów - płukanka z hibiskusa dla ochrony koloru. "
  1. Ja mam blond i nie zaryzykuję ale widzę że warto próbować takich ziołowych płukanek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie hibiskusa chciałam przetestować :D Testowałam już nagietka bo podobno również podkreśla rudy kolor, ale jakoś tego nie zauważyłam. Jak na razie moim faworytem są łupiny cebulki :))

    OdpowiedzUsuń
  3. voila! łupiny cebuli, bagietek i cynamon aktualnie na mojej liście ale czasy za mało na próbowanie także będzie po kolei:)

    A cebulka jakoś dziwnie nie zalatuje?

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat dziś rano kupiłam, bo już długo za mną chodził :)

    OdpowiedzUsuń
  5. i pięknie :) takie herbatki bez problemu dostać można w aptece, zielarskim czy spożywczaku 'za rogiem', nie są drogie a efekt super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...