Linki sponsorowane

Skrzyp polny - bogate źródło krzemu dla pięknej czupryny i zdrowej skóry

poniedziałek, 30 czerwca 2014

Pisałam już o niedocenianych właściwościach naparu z pokrzywy i wspomniałam przy okazji o herbatce ze skrzypu polnego.  Pokrzywkę  piję od blisko 2 miesięcy. A od  dwóch tygodni włączyłam do kuracji herbatkę ze skrzypu polnego. Efekty picia pokrzywy już zauważyłam. Liczę że skrzyp dodatkowo wzmocni jej działanie. 


Dlaczego skrzyp polny?

  Skrzyp jest jedną z najstarszych roślin na świecie stosowaną też w medycynie ludowej. Zawiera cenny dla włosów krzem, sole mineralne, flawonoidy. 

Ja skupię się na działaniu krzemu który obecny jest również w pokrzywie. Jednak w skrzypie polnym jest jego najwięcej. 

Krzem w skrzypie polnym  

  • przyspiesza wzrost włosów i zmniejsza ich wypadanie 
  • zwiększa elastyczność i połysk włosów
  • uszczelnia naczynia włosowate
  • zapobiega powstawaniu 'pajączków'
  • przeciwdziała wiotczeniu skóry
  • wzmacnia kruche i łamliwe paznokcie

Generalnie jest to pierwiastek który  pobudza procesy syntezy kolagenu i elastyny . Jak wiecie są to białka strukturalne włosów, skóry, paznokci, kości i stawów stąd jego dobroczynne, regenerujące  znaczenie. 

W organizmie ludzkim  mamy około 0.oo68% krzemu. Jego  ilość z wiekiem maleje.  Zdaniem specjalistów każdego dnia powinniśmy dostarczać do organizmu około 30 mg krzemu. Możemy to robić dzięki urozmaiconej diecie bogatej a otręby , chleb razowy, warzywa i owoce. Jednak wiemy dobrze że rozmaicie jest z różnorodną dietą Dodatkowo stres, palenie papierosów, picie kawy itp mogą zaburzać jego prawidłowe wchłanianie. 

Najlepsze źródła krzemu dla Naszego organizmu

skrzyp polny ! Tadam! :)(nazwa botaniczna Equisetum arvensez ang. common horsetail, często z pojęciem horsetail spotykamy  się w składzie szamponów czy odżywek do włosów)



Skrzyp polny

Pozostałe źródła krzemu
  • pokrzywa, podbiał, rdest ptasi
  • wspomniane otręby, chleb razowy
Ja na dzień dzisiejszy piję popularnai łatwo dostępną herbatkę ze skrzypu polnego. Oczywiście idelnie byłoby zakupić sobie susz w sklepie zielarskim.

Ja taki rozdrobniony skrzyp z plantacji ekologicznej znalazłam na stronie
http://herbfarm.pl 

Przyznaję jednak że nieco taniej i wygodniej było mi kupić herbatkę w aptece.


 Jak przygotować napar?


Zielarze i specjaliści od medycyny ludowej zalecają 2 łyżki suszonego skrzypu polnego zalać wrzątkiem i gotowac przez ok 3 minuty. 

Ja zaparzam herbatkę  ze skrzypu firmy Herbapol (30 torebek ok 4zł) bez gotowania. Po ok. 15 min wyjmuję saszetkę i voila!

 
Herbatka w smaku jest nieco cierpka ale to nie przeszkadza chyba że ktoś wybitnie nie lubi ziołowych naparów. Ja parzę skrzyp z pokrzywą po 1 torebce na kubek. Planuję powoli odstawić pokrzywę i zrobić małą przerwę a tym samym przejść na sam skrzyp. Wkrótce podsumuję pokrzywowe popijanie na blogu a do skrzypu jeszcze wrócę bo  2 tygodnie picia to za mało na wyciąganie wniosków. 



A na koniec mam pytanie do Was. Znacie dobre odżywki do włosów  ze skrzypem polnym w roli głównej? Mnie zaintrygowała odżywka z Farmony
Zastanawiam się czy warto kupić?
 
 


http://red-head-rules.blogspot.com/2014/06/projekt-30-postow-w-30-dni.html
Projekt 30 postów w 30 dni 
Zajrzyjcie, poczytajcie, dołączcie :)


Działanie lecznicze tej rośliny związane jest z zawartością związków chemicznych - flawonoidów, alkaloidów oraz soli mineralnych, a przede wszystkim rozpuszczalnej krzemionki

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/skrzyp-polny-zastosowanie-skrzypu-polnego_39856.html
Działanie lecznicze tej rośliny związane jest z zawartością związków chemicznych - flawonoidów, alkaloidów oraz soli mineralnych, a przede wszystkim rozpuszczalnej krzemionki

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/skrzyp-polny-zastosowanie-skrzypu-polnego_39856.html

1 komentarz on "Skrzyp polny - bogate źródło krzemu dla pięknej czupryny i zdrowej skóry"
  1. herbatki nie piłam ale miałam suplement Skrzypowitę na osłabione paznokcie , muszę powiedzieć że po miesiącu paznokcie były mocniejsze i chyba wrócę do skrzypu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...