Linki sponsorowane

Promocja bloga okiem rudzielca - jak zwiększyć ruch na blogu ? - część 1.

czwartek, 3 lipca 2014

Promocja bloga i mój ostatni skromny wpis wzbudziły Wasze zainteresowanie (co mnie bardzo cieszy) w związku z czym przybywam z kolejnym postem:)

Obiecałam, że napiszę tym razem o tym jak zwiększyć ruch na Waszym blogu. Temat w zasadzie jest dość szeroki stąd podzielę go na dwie części. 

Na początku trochę informacji podstawowych:

Ruch na blogu może mieć charakter

  • ruchu w obrębie Naszego bloga - chodzi o to żeby zatrzymać czytelnika dłużej na blogu, zainteresować nie tylko treścią dzięki której do nas wpadł (często poprzez wyszukiwarke google) ale również pozostałą treścią. W ten sposób zachęcamy do częstszych odwiedzin i pozyskujemy stałych czytelników. O tym napiszę dziś.
  • ruchu z zewnątrz - promocja na portalach społecznościowych, forach, ruch z innych blogów (powiązanych tematycznie ) gdzie zostawiamy komentarze, ze stron skupiających blogi tematyczne itp. o tym bedzie w drugiej części
 Jak zwiększyć ruch na blogu w jego obrębie?

  czyli co zrobić żeby nasz czytelnik nie 'zwiał' po 30 sekundach od momentu wejścia na Naszą stronę


1. Tworzymy czytelny i rozbudowany pasek ze stronami  - taki blogowy SPIS TREŚCI 

 Na moim blogu widzicie strony Farbowanie/makijaż -  Pielęgnacja -  Recenzje - Promocja bloga. Znajdziecie na tych stronach odpowiednio linki z przekierowaniami do  postów. Warto o to zadbać a o tym, że czytelnicy korzystają z tych zakładek świadczy chociażby statystyka. Najczęściej u mnie odwiedzana jest strona Recenzje i Składniki kosmetyków 


2. Umieszczamy w treści posta linki/ odnośniki do treści innych naszych postów powiązanych tematycznie. 

Przykład?

Spójrzcie na nagłówek tego posta. Widzicie fragment 'mój ostatni skromny wpis ' Po kliknięciu  przenosicie się do poprzedniego wpisu . Fragment ten ma nieco inny kolor który sugeruje że jest to aktywny link z przekierowaniem. Ja staram się nie umieszczać dodatkowo przy takim fragmencie tekstów typu 'klik' bo uważam, że moi czytelnicy są na tyle inteligentni że sami na to wpadną. Myślę sobie natomiast że warto może dodatkowo wyróżnić i dodać np. symbol strzałeczki 'mój ostatni skromny wpis '
 Tworzenie linków między postami nie musi dotyczyć tylko postów. Warto też odsyłać z naszych postów do stron które mamy utworzone.  

Np. przy recenzji kosmetyku nie piszemy za każdym razem o poszczególnych składnikach a tworzymy jedną bazę pt. Składniki kosmetyków i do niej odsyłamy przy tworzeniu recenzji.
 
 3, Dodajemy widget z podglądem innych naszych postów

Takie widgety większość  z Was dobrze zna i posiada na zwoich blogach. Jest to forma archiwum które pojawia sie pod każdym naszym postem z miniaturami zdjęć, tytułami i odnośnikami do innych naszych wpisów na blogu. Często widzicie coś takiego z podpisem You might also like  
 Ja znam 3 rodzaje takich właśnie widgetów:
  • LinkWithin - chyba najbardziej popularny i prosty w instalacji ale też bez specjalnie rozbudowanych funkcji. Nie wymaga on nas żadnej rejestracji a instalacja przebiega szybko.   Ja jednak  przyznaję że miałam i mam nadal problem z jego zainstalowaniem bo wyskakuje mi błąd i nie mogę wygenerować i pobrać skryptu na swój blog ;/, miałyście może tez z tym problem? 
  • Outbrain - wymaga od nas rejestracji ale nie jest to skomplikowane. W kolejnych krokach skrypt zostaje automatycznie pobrany na nasz blog. 
My możemy nieco spersonalizować ten widget wchodząc w zakładkę Manage blog. Obok nazwy naszego bloga z prawej strony znajduje sie ikonka Settings gdzie  możemy wybrać ile miniatur chcemy miec wyświetlane. Nie można jednak spersonalizować i przetłumaczyć na polski tekstu You might also like co dla mnie jest minusem
  • NRelatewidget posiadam  aktualnie na moim blogu.  I uważam że jest  najlepszy. Posiada najwięcej możliwości jeśli chodzi o personalizację miniatur. 
 I tutaj opisze jak go dokładnie zainstalować

1. Zakładamy konto na stronie nrelate.com

2. Klikamy 'install" Wybieramy też platformę z której korzystamy - w naszym przypadku Blogger
3.Wpisujemy Nasz adres bloga
4. Otrzymujemy widget który przy pomocy jednego kliknięcia automatycznie instaluje się na blogu. 


 Zobaczycie z boku po lewej stronie  w zakładce Układ zamieszczony skrypt.  



Tutaj mała uwaga.

U mnie miniatury zaczęły  pojawiać się po ok. 10 minutach od momentu umieszczenia skryptu także bądźcie cierpliwe/wi

Jak już to zrobicie można troche popracować nad spersonalizowaniem widgetu.  W tym celu wracamy do witryny nrelate.com i klikamy w ustawienia - settings.

Co mi najbardziej odpowiada w NRelate?

W zakładce Main 
  • możemy dowolnie i po polsku   podpisać widget zamiast You might also like 
W zakładce Style
  • możemy wybrać spośród kilku bardzo fajnych stylów prezentowania miniatur



W zakładce Layout  
  • możemy określić wielkość naszych miniatur, ja mam 80x80 
Jeżeli chodzi o zakładkę Advertasing ja sobie dałam spokój z reklamami. 
 
 I tyle jeśli chodzi o NRelate. Ja zachęcam. Wszytko działa w porządku. Muszę jednak przyznać ze zanim tak sie stało nie mogłam przejść etapu weryfikacji mojego adresu URL. Jest to moment kiedy wpisujecie adres bloga przy rejestracji. Musiałam napisać maila z prośbą o pomoc. Trwało to może ok tygodnia i dostałam odpowiedź od Kateriny z działu support. Sprawdziłam - zadziałało. Jeśli u was pojawi sie problem, sygnalizujcie. Postaram się pomóc. 

 4. Dodanie wyszukiwarki na naszym blogu

Przydatna sprawa bo ile razy tak jest że chcemy coś szybko znaleźć. W tym celu w zakładce Układ klikamy dodaj gadżet i wybieramy pole wyszukiwania 


5. Stworzenie grupy czytelnych etykiet

U mnie ta kwestia nieco kuleje bo jakoś zawsze zapominam dodać post do etykiety czy stworzyć nową. Nie wiem też w jakim stopniu sprawdzają się one w praktyce.  

6. Ciekawa treść i piękne zdjęcia

O tym chyba nie muszę pisać. Jest to absolutna podstawa dla dobrego bloga :)  

Korzystacie na innych blogach z opcji wyszukiwania poprzez etykiety ?
Posiadacie  któryś ze wspomnianych widgetów?
A może macie swoje patenty na zachęcenie czytelnika do pozostania na waszym blogu?

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam i zapraszam na kolejne wpisy :)

 
2. Klikamy "install", aby zainstalować widget. Wybieramy system, z którego korzystamy (Wordpress, Bloger, Tumblr, inny). - See more at: http://cyfropolis.blogspot.com/2013/09/widget-nrelate-swietna-alternatywa-dla.html#sthash.ykJDySSq.dpuf
1. Zakłady konto na stronie nrelate.com
2. Klikamy "install", aby zainstalować widget. Wybieramy system, z którego korzystamy (Wordpress, Bloger, Tumblr, inny). - See more at: http://cyfropolis.blogspot.com/2013/09/widget-nrelate-swietna-alternatywa-dla.html#sthash.ykJDySSq.dpuf



http://red-head-rules.blogspot.com/2014/06/projekt-30-postow-w-30-dni.html
Projekt 30 postów w 30 dni 
Zajrzyjcie, poczytajcie, dołączcie :)


10 komentarzy on "Promocja bloga okiem rudzielca - jak zwiększyć ruch na blogu ? - część 1."
  1. O suuuper! Wielkie dzięki, dokładnie tego potrzebowałam, bo wiem, że będę chciała taki widget ! :) Narazie mam tylko jednego posta hehehhe, ale jak tylko będę mieć już kilka więcej to wrócę do Ciebie po tę informacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę :) życzę powodzenia w rozkręcaniu bloga! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się z takiego wpisu - bardzo przydatny i pomocny :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na kolejny wpis z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba się skuszę na NRelate :)

    OdpowiedzUsuń
  6. polecam ! :) w każdej chwili można usunąć skrypt także niczym nie ryzykujesz a chodzi bardzo sprawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jedno zasadnicze pytanie - jak na boga się tam zarejestrować, skoro strona umożliwia tylko opcję logowania?!

    OdpowiedzUsuń
  8. Aby zwiększyć ruch na blogu to dobrze też jest zadbać o jego widoczność w wyszukiwarkach takich jak chociażby Google, które to generuje niemalże 97% ruchu w Polsce. Pozostałe 3% należą do innych wyszukiwarek takich jak na przykład Yahoo, czy też DuckDuckGo. Więc warto jest pozycjonować swojego bloga. Ogólnie to poczytaj więcej na ten temat, bo w komentarzu to mam za mało miejsca, aby to wszystko opisać. Bądź też postaraj się ze mną jakoś skontaktować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne informacje, osobiście wspomniałabym jeszcze o UX oraz SEO. Takie działania dobrze wpływają na funkcjonowanie strony. Informacje znajdziesz na stronie kamildemidowski.pl , może to ci pomoże dobrać odpowiednie narzędzia dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że przede wszystkim jesli zamierzasz prowadzić bloga musisz zastanowić się nad jego reklamą. Moim zdaniem działania takie jak opisany tutaj http://tearsofjoy.pl/social-media-marketing/ social media marketing dla bloga mogą przynieść najlepsze efekty. Co wy o tym sądzicie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...