Linki sponsorowane

Prosty sposób na ulepszenie blogowej fotki.

poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Kolejny post z działu Promocja bloga i tym razem co nieco o zdjęciach. Dobrze Wiemy że dobre zdjęcie to filar wpisu blogowego. Sukces blogów kulinarnych chociażby opiera się właśnie  na świetnie zrobionych zdjęciach.

Nie jestem super specem od zdjęć. Nie dysponuję też super sprzętem. Zdjęcia które wrzucam nie są za duże bo aktualny szablon bloga mnie nieco ogranicza ale w przyszłości na pewno to zmienię. 


A zdjęcia na blogach/stronach kosmetycznych mogą naprawdę świetnie wyglądać. Zajrzyjcie na stronę www.lilinaturalna.com  Autorka strony umieszcza na niej piękne foteczki.

Co według mnie jest absolutną podstawą przy publikowaniu zdjęć na blogu?

- ostrość!

Nie ma chyba nic bardziej odstraszającego jak nieostre zdjęcie. Nad resztą można nieco popracować. Myślę, że większość z Nas obrabia nieco zdjęcia w rozmaitych programach graficznych.

Mnie zapytała niedawno jedna z blogerek jak robię półprzezroczyste, dość popularne  kółeczka na zdjęciach. Na pewno wiecie co mam na myśli. Takie póltransparentne motywy często pojawiają się na zdjęciach. Dziś będzie właśnie o tym.

Efekt można osiągnąć za pomocą prostego i darmowego programu Photoscape lub za pomoca programu Photoshop. Nie wiem czy coś podobnego można zrobić w GIMP'ie bo tego programu nie znam ale na pewno też się zainteresuję.

PS jest moim zdecydowanym faworytem ale nie jest to darmowy program. Pełna wersja to koszt ok 3000 zł . Można natomiast wypróbować wersję 30 dniową. 

Ja Wam nie zdradzę z jakim programem pracuję  na co dzień ;) ale pokażę jak nieco poprawić zdjęcie i wstawić tajemniczy półprzezroczysty motyw za pomocą programu Photoscape. 

Program możecie sobie ściągnąć ze strony

photoscape.softonic.pl 

 Ja zrobiłam dla Was filmik który pokazuje jak w prosty sposób poprawić blogowe zdjęcie i wstawić półtransparentny motyw za pomocą Photoscape. Film jednak jest bez dżwięku bo mam za kiepski mikrofon.

Jednak same zobaczycie że obsługa programu jest dziecinnie prosta. Program jest po polsku i stwarza przyzwoite możliwości. 

Zerknijcie na filmik , pod nim wstawiłam krótki opis :)




1.Otwieramy program
2. Wybieramy zakładkę Edytor
3. Z kolumny po lewej stronie wybieramy zdjęcie które chcemy edytować
4. Na dole mamy kilka zakładek do wyboru Home - Obiekt- Kadrowanie - Tools ( program nie jest w 100% spolszczony ale myślę że to nie problem)

Home -narzędzie podstawowe - możemy w nim dodać margines, wybrać ramkę, popracować nad kontrastem, jasnością, pobawić się z filtrami. Ja zdjęcie ciut rozjaśniłam i pogłębiłam. Możliwości jest wiele. 

Obiekt  - tutaj możemy stworzyć nasze półtransparentne koło. Wybieramy tryb elipsy, kolor i ustawiamy suwaczkiem poziom Zaczernienia (poziom przezroczystości). Następnie rysujemy koło w wybranym miejscu. 

 Tutaj również możemy wstawić tekst.

Kadrowanie - bardzo przydatne narzędzie, jak widzicie na filmiku pomaga usunąć niechciany obszar ze zdjęcia. 

W zakładce Tools (narzędzia) możemy dodatkowo usunąć efekt czerwonych oczu, za pomocą Pieprzyka usunąć niechcianą kropkę, pryszcza itp...

Za pomocą pędzli (Paint Brush, Effect Brush) możemy dodać efekty do wybranej partii zdjęcia. Niestety mamy tutaj do wyboru tylko  3 wielkości pędzla. 

Za pomocą Clone stamp możemy skopiować fragment zdjęcia i wkleić je obok.

Możliwości jakie daje program jest sporo a co najważniejsze program jest darmowy :)

Przyznam że sama dopiero się z nim zapoznaję dlatego filmik jest w wersji uproszczonej:) Zresztą największą frajdę daje samodzielne kombinowanie :)

Ja program polecam :) i postaram się Wam niebawem przybliżyć inne jego możliwości :)

Macie pytania? Chętnie odpowiem  :) 








3 komentarze on "Prosty sposób na ulepszenie blogowej fotki. "
  1. takie przezroczyste kółeczka można śmiało zrobić nawet w paincie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też pracuję w Photoshopie i Photoscape. :) Na szczęście w tej chwili mam pełną oryginalną wersję Photoshopa, którą zainstalowano mi w szkole, ale w tym roku kończe i obawiam się, że nie zapomnieli o tym i mnie jej pozbawią :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano photoshop jest bardzo drogi, może nie zauważą ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...