Linki sponsorowane

Plopping, plunking i kręcone włosy ? I o co w tym chodzi?

środa, 18 czerwca 2014

Plopping ! Brzmi nieco egzotycznie prawda? Trafiłam na to oryginalne określenie na blogu Kascysco i od razu sprawdziłam o co dokładnie chodzi. Jak się okazuje pojęcie związane jest z pielęgnacją  falowanych i kręconych włosów. Moja czupryna nieco  falowana więc temat jak najbardziej dla mnie. 

 Ploping, plunking, koszulkowanie jest metodą stylizacji falowanych i kręconych włosów w celu wydobycia ich ładnego, naturalnego skrętu.  

I szybciutko do opisu samego zabiegu (nie jest on skomplikowany ) 

Podstawowy rekwizyt - koszulka , chustka, inny gładki materiał (ale nie ręcznik frotte)

Wykonanie

1. Myjemy włoski, nakładamy na nie odżywkę bez spłukiwania , zwykła odżywkę, rozcieńczoną galaretkę lnianą czy inny produkt do stylizacji
2. Koszulkę układamy na krześle , tapczanie, stoliku
3. Pochylamy  się nad nią tak, aby wszystkie włosy zebrały się razem na czubku głowy.
4. Łapiemy za dwa boki koszulki, skręcamy ją i spinamy lub związujemy z tyłu głowy.
5. Turbanek trzymamy na głowie minium 30 minut a dla lepszego efektu dłużej.

O ile jest nam wygodnie możemy z takim nakryciem spać. Ja nie dałam rady bo lubię wygodnie sie ułożyć.  

Prosty rysuneczek niżej prezentuje kolejność czynności przy tej metodzie układania włosków.


Możecie też podejrzeć na YT  jak prawidłowo wykonać koszulkowanie :)

https://www.youtube.com/watch?v=ws_W8RLDlek
  
Ja na razie trenuję ale włosy po pierwszym razie dużo ładniej się układały. Mogłam je związać w kucyk i nie wyglądałam jak miotła :)



Znacie tą metodę? Stosujecie, a może chcecie zacząć?




http://red-head-rules.blogspot.com/2014/06/projekt-30-postow-w-30-dni.html
Projekt 30 postów w 30 dni
Zajrzyjcie, poczytajcie, dołączcie :)
5 komentarzy on "Plopping, plunking i kręcone włosy ? I o co w tym chodzi?"
  1. nie znam;) widziałam tylko metodę na chustę... ciekawa:)

    pozdrawiam ciepło
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje włosy już same nie wiedzą czy są proste czy falowane, więc chyba wypróbuję metodę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piegusko, ja też nie znałam tej metody, warto w ten sposób postępować z włosami po suszeniu, lepiej się układają :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...