Linki sponsorowane

L'biotica - krem i serum do rzęs - przegląd składników zawartych w preparatach do ich pielegnacji.

piątek, 23 maja 2014

Tak jak obiecałam dziś o tych odżywkach do rzęs i brwi na które warto zwrócić uwagę kiedy już zdecydujemy się na gotowe wsparcie dla naszych rzęs. Nie są to oczywiście odżywki w 100% naturalne (typu handmade) ale pomyślałam, że warto o nich napisać właśnie teraz. Odżywki te mają taką przewagę nad kosmetykami domowymi że zawierają konserwanty i substancje zapobiegające namnażaniu się bakterii. Można zabrać je śmiało w podróż. 

Moja rada pielęgnacyjna. Dbamy o siebie w domu? -stosujmy  jak najczęściej kosmetyki domowe, pielęgnację naturalną. 

Jesteśmy w terenie, na wyjeździe, w podróży? - wybierajmy gotowe produkty (apteczne, sklepowe). Podejmujmy mądre decyzje -  czytajmy składy, zwracajmy uwagę na certyfikaty. Ale nie dajmy się też zwariować.

Wybrałam 2 produkty które mnie zaciekawiły ostatnio, jeden z nich zakupiłam i zaczęłam stosować. Oczywiście na rynku jest więcej takich produktów ale ja wybrałam L'Bioticę ze względu na zaufanie jakim darzę odzywki do włosów tej właśnie firmy :)

  •  L'Biotica Aktywne serum do rzęs i brwi (wizaż.pl)
Twitter
L'Biotica Regenerujący krem do rzęs
 
L'Biotica Krem do rzęs ok 15 zł/ 10ml
 Skład: Petrolatum (Wazelina) Oleum Ricini Virginale Oil (Olej rycynowy) Paraffinum Liquidum(Ciekła parafina) Olea Europaea Serenoa Repens (Wyciąg z Palmy sabalowej)Macadamia, Ternifolia Seed Oil (Olej z nasion makadamia) Buxus Chinensis (Olej jojoba) Polyglyceryl (Nośnik) Pantenol (Pantenol) 

Wazelina - emolient (natłuszcza włos),  wzmacnia, ogranicza parowanie wody, ma działanie nawilżające (o jej właściwościach pisałam już w poście Rzęsy do nieba....)

Olej rycynowy - szczególnie polecany przy regeneracji brwi i rzęs, zmniejsza ich łamliwość, ogranicza wypadanie (Rzęsy do nieba...

Ciekła parafina - co prawda zatyka pory w naskórku ale do włosów nadaje się bez problemu, jest rozpuszczalnikiem dla substancji hydrofobowych w kosmetyku, działa okluzyjnie, regeneruje
  
Olej z nasion makadamia - o wyjątkowych właściwościach regeneracyjnych

Olej jojoba - odżywia, zmiękcza, nawilża i uelastycznia włosy dzięki zawartości kwasów tłuszczowych, skwalanu oraz witaminy E i F

Pantenol - posiada bardzo dobre właściwości regeneracyjne i nawilżające, wnika we włókno włosa, wygładza i pogrubia je
 
Wyciąg z Palmy sabalowej (tutaj dłuższy komentarz bo sam składnik jest ciekawy) - zawiera cenne fitosterole i generalnie stosowany jest doustnie w lekach przeznaczonych dla mężczyzn z przerostem prostaty i łysieniem androgenowym. Dokładnie nie wiadomo czy skutecznie działa na mieszki włosowe. Powinien je jednak pobudzać do zwiększonej aktywności
 
 Komentarz - skład kremu jest bardzo dobry i moim zdaniem warto  w niego zainwestować.  Ja wybrałam na początek serum (wygodniejsza aplikacja) i jak skończę na pewno zaopatrzę się w ten produkt. Może  nie spowoduje on że nasze rzęsy zaczną rosnąć jak szalone. Nie mamy tutaj składników o charakterze wydłużającym fazę wzrostu włosa (anagen)  Jednak powinien wpłynąć na ich kondycję i ograniczyć wypadanie.

 L'Biotica Aktywne serum do rzęs i brwi 
  
Aktywne serum do rzęs L'Biotica ok 14zł/7ml
  
Skład  Aqua (Woda) Riccinus Communis Oil (Olej rycynowy) Pentylene Glycol (Humektant, substancja nawilżająca) Glycerin (Gliceryna) Panthenol (Pantenol) Biotinoyl, Tripeptide-1   Sodium Polyacrylate(Substancja higroskopijna) Dimethicone(Emolient) Cyclopentasiloxane(Emolient) Hydrolyzed Keratin (Hydrolizowana Keratyna) L- Arginine (L-arginina) Trideceth- 6 PEG/PPG-18/18 Dimeticone (Emulgator, środek powierzchniowo czynny)


Silikonowa szczoteczka zapewnia wygodna aplikację

Olej rycynowy- regeneruje, wzmacnia, ogranicza wypadanie włosa

Gliceryna - świetna substancja nawilżająca, która ułatwia przenikanie innym substancjom
L-arginina- aminokwas pozyskiwany z cukru brązowego, jest prekursorem tlenku azotu, rozszerza naczynia krwionośne tym samym pobudza porost włosów (składnik jest bardzo ciekawy  ze względu na inne właściwości stąd szerzej o nim w osobnym poście)

Pantenol - opis wyżej
Tripeptide-1 - stymuluje metabolizm w komórce włosa, tym samym pobudza do jego wzrostu
Pentylene glycol - humektant, substancja bezpieczna w odpowiednich ilościach , może jednak czasami uczulać
Hydrolyzed Keratin (Hydrolizowana Keratyna) - substancja pomocna w odbudowie włosa

Komentarz - serum mam, kupiłam w serii limitowanej w Biedronce:). 

Stosuję rano i wieczorem, zamiennie z olejkiem rycynowym. 
Serum nadaje się idealnie jako odżywka pod maskarę dlatego mogę pozwolić sobie także na poranną aplikację. Silikonową szczoteczką łatwo nanoszę serum od ich nasady po sam koniec:)
Moje rzęsy - przed rozpoczęciem regeneracji, i przed kuracją serum
Skład serum wskazuje na to, że powinno nie tylko wzmocnić, odżywić i nawilżyć rzęsy ale również pobudzić do ich lepszego wzrostu:)  Takie właściwości ma L arginina i tripeptyd 1.  Gliceryna natomiast jest dobrym promotorem dla przenikania tych substancji wgłąb włosa.

Czy tak będzie? Pokażę pierwsze efekty za miesiąc (dziś nie recenzuję produktu) Na zdjęciu sprzed tygodnia (wyżej) widać, że moje rzęsy w wersji  bez maskary wymagają małej regeneracji. 
O jej efektach będę informować.
 

Stosujecie produkty firmy L'Biotica? 
Co myslicie na temat produktów do pielęgnacji rzęs?

Ps. Warto zajrzeć do Biedronki i poszukać Masek Biovax tej właśnie  firmy :)

 
5 komentarzy on "L'biotica - krem i serum do rzęs - przegląd składników zawartych w preparatach do ich pielegnacji. "
  1. Odpowiedzi
    1. Ja jestem alergikiem, ale produkty L' Biotica mnie nie uczulają i faktycznie wzmacniają , ja akurat używam na brwi ostatnio bo chciałam, żeby ładniej wyglądały i jestem zachwycona- uzyskałam taki efekt o jaki mi chodziło :)

      Usuń
  2. odzywki do rzęs mogą uczulać, tymbardziej, że aplikowane są w bliskiej odległości od oka, każdy reaguje inaczej, w tych produktach żaden składnik uczulać nie powinien ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szukam jakiegoś fajnego serum więc będę czekała na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zastanawiam się nad jakimś serum do rzęs, chcę je wydłużyć, by nie musieć malować się w Wakacje.
    Zapraszam do mnie pocosietruc.blogspot.com :) Obserwuję ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...