Linki sponsorowane

Jak stosować retonoidy?

wtorek, 5 listopada 2013
Jak stosowac retinoidy ? Przedstawię kilka ogólnych zasad dla osób które może zainteresowały się tematem i będą czytać moje kolejne posty...



1. Zaczynamy przygodę z retinoidami od mniejszych stężeń. Najmniejsze to 0.01, potem, o,025, 0,05 i 1% tak aby stopniowo zwiększać tolerancję na ich potencjalnie nieprzyjemny wpływ.

Jest to rozsądna metoda która minimalizuje podrażnienie skóry (zaczerwienienie, pieczenie,łuszczenie). Z drugiej strony zaczynając od mniejszego stężenia na efekty działania będziemy musieli dłużej czekać. 

Ja zaopatrzyłam się w płyn z tretinoiną o stężeniu 0,05%. 

Flaszunię płynu Atrederm dostałam w aptece na receptę. Koszt ok 35zł. 



























2.  Środek aplikujemy na noc na umytą buzię ale po upływie ok. 20-30 minut. Po tym czasie skóra jest nieco mniej podatna na podrażnienia, Nie jest tak bardzo sucha jak bezpośrednio po umyciu.  Aplikacja jest mniej agresywna. Nakładamy niewielką ilość kremu/płynu z retinoidem. 

Po upływie kolejnych 40 minut możemy zaaplikować coś  łagodzacego. Krem czy olej.  Niektóre osoby taki krem aplikują w pierwszej kolejności po umyciu twarzy ale w ten sposób możemy osłabić działanie retinoidów. Strategie są różne.

3. Na efekty kuracji retinoidami musimy poczekać a pierwsze skutki ich oddziaływania są dość drastyczne stąd trzeba uzbroić się w cierpliwość. Musimy liczyć się z tym że nasza skóra zacznie się łuszczyć, czerwienić,  co u różnych osób przebiega z różną intensywnością. 

4. Retinoidy możemy stosować codziennie, zależy to od indywidualnej wrażliwości i reakcji skóry. W wielu przypadkach optymalna częstotoliwośc to raz na 3 dni. A przy dłuższym stosowaniu dla podtrzymania efektu -  raz na tydzień.

5. Przy kuracji retinoidami stosujemy w ciągu dnia krem z wysokim filtrem przeciwsłonecznym. Najlepiej SPF 50. 





Spowodowane jest to zwiększoną wrażliwością skóry na słońce ale czy faktycznie jest taka konieczność?

 Moim zdaniem tak ale przede wszystkim w pierwszej fazie kiedy skóra pod wplywem retinoidów ulega ścieńczeniu (naskórek schodzi płatami, skóra pod nim jest delikatna i wrażliwa). W późniejszym etapie tak wysoki filtr nie jest konieczny. 

Oczywiście kurację retinoidami przeprowadzamy w okresie kiedy słońca jako takiego nie ma co nie zmienia faktu że promieniowanie oddziałowuje na skórę. Moim zdaniem najlepszy moment mamy teraz czyli piękną złota jesień. 

Pierwsze efekty stosowania Atredermu już wkrótce na moim blogu :)






4 komentarze on "Jak stosować retonoidy?"
  1. Mam przykre doświadczenie z Atrederm z czasów jak byłam nastolatką :( Zamiast pomóc bardzo zaszkodził :(( Mam nadziej, że tobie przyniesie pozytywne efekty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ..(odpukać..)...zadowolona..podchodze ostrożnie bo to silny środek. Zachęciły mnie rezultaty stosowania opisywane na innych blogach...a tolerancja to na pewno kwestia indywidualna. A próbowałaś innych retinoidów ? Pozdrawiam :))

      Usuń
  2. Retinoidy to cudowny środek w walce z trądzikiem, ale trzeba uważać. A co do filtrów to ja bym cały czas stosowała wysoki bo retinoidy zwiększają fototoksyczność. ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Masz rację..może się za bardzo rozpędziłam..filtr to jednak podstawa..mój powoduje świecenie skóry i może to mnie nieco denerwuje. Absolutnie nie neguję konieczności jego stosowania ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...