Linki sponsorowane

Domowy peeling kawowy - mój hit wśród kosmetyków handmade.

czwartek, 30 sierpnia 2012
Trochę mnie denerwuje wszechobecna terminologia niepolska w rodzaju Do It Yourself, Swatch, Haul kosmetyczny itd. ale skoro tak się przyjęło to trudno. Ponieważ uwielbiam wszelkie nowinki ze świata kosmetyki naturalnej to postanowiłam wrzucić kilka moich ulubionych przepisów na domowe, naturalne, względnie ekologiczne mikstury.

Trend proekologiczny, eliminujący w kosmetyce wszelkie paskudne substancje jest superekstra. Wymusza na firmach, koncernach wszelakich  zmianę strategii i może w przyszłości w składach różnych mazideł będzie mniej chemii?

Mamy przecież kosmetyki mineralne, szampony bez silikonów, parabenów itd., organiczne półprodukty.

Moje ulubione mikstury:







Absolutny HIT!..nie pamiętam gdzie trafiłam na .przepis  Pamiętam tylko że pokochałam od pierwszego zastosowania. Bajecznie prosty w przygotowaniu.

Skład:

-- Fusy z zaparzonej kawy
-- Cynamon
-- Oliwa oliwek (lub inne oleje jak kto woli..kokosowy, migdałowy..
-- Opcjonalnie można dodać nieco soli czy cukru

Jak zrobić?

Lubię kawkę także po wypiciu takiej zalewajki do szklanki/kubka z ciepłymi fusami (lub opcjonalnie fusy z sitka z ekspresu do kawy) dodaję łyżeczkę cynamonu i dolewam oliwę z oliwek. Całość mieszam i śmigam pod prysznic. Grejfrutowym żelem pod prysznic z BS myję ciałko a peeling wmasowuje na koniec okrężnymi ruchami.. Spłukuje wodą. Oliwka delikatnie natłuszcza skórę tak, że nie nie ma konieczności balsamowania po kapieli :)

Efekt - pięknie wygładzona, miękka w dotyku skóra...

Żaden sklepowy nie czyni takich cudów!!

Ja nie widzę minusów stosowania peelingu.  Ewentualnie mały bałagan w łazience - to prawda. jednak naprawdę warto :) 

Scrub stosuję 1-2 razy na tydzień. Są jednak  osoby, które zwyczajnie nie przepadają za zapachem kawy. Stąd  kolejny przepis gdzie zamiast kawy dajemy brązowy cukier..


Skład

-- Szklanka cukru brązowego
-- Szklanka  płatków owsianych
-- Szklanka oliwy

Całość mieszamy i aplikujemy na mokrą skórę masując delikatnie okrężnym ruchami. Następnie spłukujemy. :)
Generalnie zamiast fusów z kawy brązowy cukier. A jeden czy drugi peeling można modyfikować dodając cynamon, olejek migdałowy czy ekstrakt waniliowy :)



Zachwycona opiniami na temat Soli cynamonowej do kąpieli stóp  Flos Lek, Dr Stopa

 http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=2090










.. postanowiłam ją zakupić. Obleciałam pobliskie i dalsze apteki i inne sklepy s ziołami itd i nic..nigdzie nie zdobyłam. Jednak udało mi się zakupić zwykły  olejek cynamonowy którego dodałam 2- 3 krople do kąpieli dla stóp którą robię z ciepłej wody i żelu pod prysznic i kurcze blade.. Ten olejek faktycznie super działa na stopy. Pomyślałam ..po co mi sól z Flosleku skoro nigdzie jej nie ma. Zajrzałam na KWC ..znalazłam skład tej soli i mam przepis na kąpiel. Mało tego w tej soli firmy Floslek mamy Sodium Lauryl Sulfate, tzw. SLS laurylosiarczan sodowy, powszechnie stosowany detergent z udowodnionym drażniącym działaniem na skórę, lepiej żeby go nie było w składzie a jeśli tak to w małych ilościach..hmmm..

Skład: Sodium Chloride (sół kuchenna ot co) Sodium Lauryl Sulfate,,(okropny tani detergent) Cinnamomum Zeylanicum Bark Oil,Olejek cynamonowy Copolymer, Mica, CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77491 (Iron Oxide), Eugenol, Cinnamal, Linalool 

Cynamonowa kąpiel do stóp w wersji domowej

-- Micha z ciepłą wodą
-- Sól kuchenna (2-3 łyżeczki) sól morska czy inna do kąpieli
-- Kilka kropli olejku cynamonowego - do kupienia w aptece/ koszt 5-6 zł ( sól Flos lek ok 13zł)

Sól sypiemy do michy z wodą do rozpuszczenia, dolewamy olejek.. ale uwaga, olejek ma dość silne działanie rozgrzewające także nie można przesadzić. Stópki będą wygładzone, odświeżone, zrelaksowane :)

Znacie Kobietki domowe peelingi?

Ja gorąco zachęcam do ich stosowanie!







Post Comment
Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...