Linki sponsorowane

The Body Shop Masła do pielęgnacji ciała

czwartek, 21 czerwca 2012

Posiadam 4 sztuki wspomnianych w tytule masełek. A skoro BODYSHOP określa się mianem naturalnej, inspirowanej przez naturę marki postanowiłam parę słów o nich napisać.


Masła do ciała The Body Shop  można uznać za kultowe. Pięknie pachną, fantastycznie działają na skórę, opakowanie cieszy a wybór masełek jest imponujący.

  • masło shea
  • kakaowe
  • z brazylijskich orzechów
  •  kokosowe
  • japońska wiśnia
  • masło z witaminą E
  • oliwkowe
  • papaya
  • marokańska róża
  • mango
  • migdałowe
  • sutsuma (odmiana mandarynki)
  • buriti (z palmy Buriti, "drzewa życia", znane ze swoich odżywczych właściwości)
  • aloesowe
  • hemp (konopie :)
  • truskawka
  • wanilia
  • orzechy makadamia
  • różowy grejfrut
  • acai (jagoda palmy brazylijskiej)
  • słodki groszek
  • passiflora
  • kokosowe

Ja posiadam aktualnie 4 masełka z BS, dostałam w prezencie od "zagranicznego" brata bo nie jestem pewna czy sama zechciałabym zakupić za cenę w Polsce śr. od 50 (allegro) do 65zł w sklepie , Wielka Brytania od 4 - 9 funtów (ale są często promocje, 2 w cenie 1 itd), USA od 6-18 dolarów..
  • cytryna
  • moringa (tropikalne drzewo )
  • truskawka
  • słodki grejfrut
Nie będę pisać o składzie poszczególnych masełek, na stronie amerykańskiej TBS jest ładnie zakładka z masełkami i skład, ja zwrócę uwagę na zasadnicze składniki masełek, które są chyba w każdym jednym, mianowicie:
  • gliceryna
  • organiczny olej z oliwek z południowej części Włoch, jak informuje producent, olej pochodzi z założonej w południowej części Włoch spółdzielni Nuovo Cilento , spóldzielnia skupia lokalnych   farmerów, producentów, którzy prowadzą uprawy organiczne, ekologiczne a odbiorcy czyli BODYSHOP dba ażeby handel był płynny a ceny zadowalające tychże lokalnych producentów,... w ten sposób BS tworzy tzn Community Trade czyli Wspólnotę Handlu, jest to korzystne dla obu stron i tutaj jak najbardziej plus dla Bodyshop..( fotka Nuovo Cilento, południowe Włochy)

..ach..pięknie tam :)




  • organiczny olej sojowy..pochodzi z brazylijskiej Capanemy, jednak wyłącznie z upraw organicznych, co zaznacza na swojej stronie BS ponieważ w Brazylii jest sporo genetycznie modyfikowanej soi wypuszczanej na masowy rynek...w masełkach jest tylko ta organiczna 
Link do ciekawego artykułu odnośnie farmerów z Capanemy uprawiających organiczną soję

http://www.chega.org/en/the-facts/soyeah/

Jednak wracając do masełek. Co mogę napisać? Wspólna cecha dla wszystkich które posiadam to na pewno gęsta, treściwa konsystencja i intensywny zapach.

Ponadto:

  • masełka łatwo się rozsmarowują,
  • dość szybko wchłaniają
  •  wygładzają skórę 
A jak z nawilżeniem?

Na stronie TBS wersja amerykańska jest zakładka gdzie producent określa jakie masełka dla jakiej skóry

http://www.thebodyshop-usa.com/award-winning-body-butter.aspx

Zgodnie z tym w zasadzie żadne z tych masełek które mam nie jest najbardziej odpowiednie dla mnie. Ja należę do tej 3 grupy..skóra sucha a nawet bardzo sucha...natomiast masło truskawkowe i grejfrutowe są dla skóry normalnej, z kolei moringa i cytryna dla skóry normalnej i suchej. Pozostają mi w takim razie inne rodzaje :).

Zapach


  • mój faworyt to grejfrut..RETY jak on pachnie!! jak najprawdziwszy grejfrut
  • równie pieknie pachnie moringa, jednak jest dość ..mmm..ciężka..także tylko delikatnie używam
  • cytryna, taki zwyklaczek jak dla mnie
  • truskawka..mmm..chyba najsłabiej, troszeczkę chemiczny zapach






..


Tytułem podsumowania, Masła BODYSHOP polecam jak najbardziej.

Do niedawna myślałam, że są nieco przereklamowane jednak pogrzebałam, poczytałam i chociażby z uwagi na proekologiczny charakter surowców używanych do ich produkcji, bogactwa składników naturalnych uważam , że warto.

 Skoro  farmerzy Brazylijscy w pocie czoła uprawiają soję (a uprawa ekologiczna jest naprawdę niełatwa) to i cena ich pracy musi się przekładać na cenę masełek. Chociaż ja będę polować na promocje
Post Comment
Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...