Linki sponsorowane

Hydroksykwasy - DIY Maseczka Aspirynowa.

piątek, 15 lutego 2013
Przepis na maseczkę asipirynową znalazłam gdzieś w sieci a ponieważ lubię takie domowe mikstury i trochę wierzę takiej poczcie pantoflowej to musiałam wypróbować :)

Przepis na maseczkę  jest bardzo prosty:) i opiera się na działaniu kwasu acetylosalicylowego który znajdziemy w aspirynie. Kwas acetylosalicylowy jest pochodną kwasu salicylowego należącego do grupy beta- hydroksykwasów BHA. Przypominam, że kwasy te działają podobnie jak AHA ale łagodniej i mogą być stosowane przy bardziej wrażliwej skórze..
Kwas salicylowy ma działanie keratolityczne czyli rozkłada martwe komórki naskórka, oczyszcza pory, rozjaśnia i ujednolica kolor skóry. Maseczka aspirynowa polecana jest dla skóry z trądzikiem, skłonnej do zapychania, przetłuszczającej się ale nie tylko.   Trzeba jednak stosować ją z głową.

Na wszelkiego rodzaju blogach dziewczyny zachwalają jej cudowne działanie i ja się jak najbardziej zgodzę bo buźka po maseczce jest bosskaa!:)

Ja maseczkę robię raz w tygodniu. Wypróbowałam różne kombinacje pod kątem suchej skóry. Generalnie osoby ze skóra suchą nie powinny przesadzać ze stosowaniem maski bo może przesuszyć skórę . Stąd ja wykorzystuję aspirynę góra raz w tygodniu..

Mój sprawdzony przepis na maseczkę aspirynową dla skóry suchej..

- 4 tabletki Polopiryny S
- mała łyżeczka jogurtu naturalnego
- pół łyżeczki miodu

Ja pozostawiam maseczkę na twarzy 20 minut.

Tabletki bez problemu "miękną" w łyżeczce jogurtu ale nie rozpuszczają się całkowicie, pozostają drobinki które dodatkowo peelinguja przy zmywaniu letnią wodą

I żeby nie być gołosłownym :)

Zauważyłam znaczną poprawę stanu skóry po stosowaniu maseczki. 

Przede wszystkim nie ma szans żeby coś wyskoczyło na buzi:). Poza tym jest ładnie rozświetlona, gładka, delikatna..pory zmniejszone..

Ja po takiej maseczce stosuję serum z Witaminą C. Z efektu jestem mega zadowolona.



 Odnośnie gotowych produktów z kwasem salicylowym. Znalazłam cos w rodzaju toniku w postaci 2%czystego roztworu kwasu salicylowego. Produkt niedostępny w Polsce ale dość znany za granicą i jest to Paula's Choice, 2% Beta Hydroxy Acid Liquid....recezowany na Wizażu

2% roztwór kwasu salicylowego


Ale to jako ciekawostka.

Kwas salicu\ylowy możemy sobie kupić na stronie 

http://mazidla.com . tam też znajdziemy przepisy na tonik z BHA...

ż...intryguje mnie też kwas azelainowy...ale to może kolejnym razem :)
2 komentarze on "Hydroksykwasy - DIY Maseczka Aspirynowa."
  1. Próbowałam robionej maseczki - całkiem fajna:)
    Ale moja kosmetyczka stwierdziła, że działanie eksfoliacyjne ma raczej znikome - bo kwas żeby działał musi mieć niskie pH, a z "pigułki" nie da się tego osiągnąć.
    A o Paula's Choice jest w Polsce, ja zamawiam na luzaku:
    http://www.paulaschoice.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się. Na pewno maseczka nie spowoduje złuszczenia, taki efekt najlepiej pod kontrolą profesjonalisty i przy większych stężeniach kwasu salicylowego ale profilaktycznie nie zaszkodzi od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, do każdego staram się odnieść, Zapraszam do grona obserwujących, ja ze swojej strony na pewno zajrzę do Ciebie :))

Ad sense

Blogi kosmetyczne

Blogger news

Follow Us

...

...